Sebab Korang Kaya…

<!–[if gte mso 9]> Normal 0 <![endif]–>

Assalamualaikum…

Ape pun gua minta maaf kalau kat sini ada yang terasa
dengan ape yang gua nak luahkan.. Bukan niat gua nak kutuk ape pun.. cume gua rasa terpanggil dengan sikap ORANG-ORANG KAYA kat BUKIT ANTARABANGSA tu!

Wah!!! Bukan main lagi lu orang…rumah juta-juta…Harta juta-juta… buat rumah pun atas bukit..Kenapa buat rumah atas bukit?.. Konon-konon darjat tinggi la… sama tinggi dengan malaikat?..sama tinggi dengan Nabi?..Ke nak privacy?.. Atau memang taknak campur dengan masyarakat?… Gua tengok kebanyakkan orang meLAYU..tapi gua heran jugak… rumah juta-juta…hartajuta-juta…tapi tempat nak mengadap Ilahi kecil je?…Sebab apa?…

SEBAB LU KAYA!!..

Bukan main dasyat lagi bantuan makanan pun dari hotel 5 bintang… sebab nak bagi MANGSA-MANGSA yang KAYA makan!.Kalau kawasan runtuh tu jadi pada rumah setinggan…ada dapat ke makanan dari hotel 5 bintang ni???… Nasi bungkus lu orang buang bagi babi makan ?..nasi bungkus ape standard…Sebab apa?…

SEBAB LU KAYA!!

Gua lagi tambah sakit hati bila ada pemimpin datang nak jenguk.. nak tengok-tengok lu orang…tapi lu maki apehal?… Lu dah bagus sangat ke nak maki orang?.. Pemimpin atau wakil rakyat nak datang nak tengok rakyat….tapi
lu maki sebab tak tolong kerabat lu angkat barang!.. Lu sibuk pasal lu punya barang…ada lu pikir pasal TUHAN???… Sebab apa lu jadi macam ni??

SEBAB LU KAYA!!

Lagi satu hal yang pemimpin dok bagi sumbangan..bukan sikit… tapi puluh ribu..!!…nak cakap b**doh tapi jadi menteri.. .tapi pikir balik memang b**doh pun!.. lu dah tau yang duduk atas bukit tu bukan orang miskin!..duit
ada berjuta…lu ada pikir rakyat yang tak ada rumah?…yang tak
makan?…Rakyat yang ada rumah macam dah nak roboh??..Sbab apa???

SEBAB LU KAYA!!!

Lu orang boleh tepekik telolong macam hilang akal sebab rumah juta-juta ranap!…ada lu orang nak beristgfar?.. Gua jadi heran ada makhluk macam lu orang!.. Pasukan penyelamat nak tolong pun dah cukup bagus!.. tapi yang lu nak maki dorang apehal?..Lu nak saman apehal?..Sebab apa??

SEBAB LU KAYA!!

Lagi gua tambah heran bila lu orang nak saman PBT…yang lu buat rumah atas
bukit tu sapa suruh??..Nak pampasan???..JANGAN HARAP!..cukup baik la MB
Selangor bagi penginapan kat hotel..Tak bersyukur lagi???.. Itu tanah persendirian…lantak lu la nak buat rumah…tapi bile dah ranap lu sibuk
nak saman??..Sebab apa?..

SEBAB LU KAYA!!!

Gua bukan dengki pasal lu kaya..peduli ape lu kaya!..lantak lu la..tapi lu
kene ingat….ada yang lagi Maha Kaya…ada yang lagi Maha Besar…

LU PIKIR LA SENDIRI!!??
Semlm dalam rancangan NASI LEMAK KOPI O di siaran TV9, Cik Mek Kelate
terang2 cerite bahawa di kawasan tersebut yang di kelilingi rumah2 batu
(bungalow) yang besar Cuma terdapat satu sahaja SURAU yang kecil (mek tunjuk
dengan jari kelingking dia????he..he..he..) & tersangat uzur serta kecil
bebenor???? dan tidak terdapat masjid yang berdekatan????????.masjid jauh kat
rumah Dato K (dekat sekolah agama ampang)????.Cik Mek kate lagi (dengan
loghat kelate) ??(r )ajaib sungguh kerana 2-3 biji rumah yang berhampiran
surau kecil tersebut..xkena langsung walaupun secalit tanah?? sambil dia kata renung-renungkan lah??
Nama jer ramai Melayu yang beragama ISLAM..tapi nak buat masjid pun
kedekut..itu ler kena padah????..pulak tu mengada2????.mkn-minum PBSM
masakkan, tak macam mangsa banjir mereka masak sendiri????.pastu nak mintak
hotel????.wei????berapa punya besor ko duduk atas dunia ni????.?? Naik
helicopter????.mangsa banjir naik bot buruk????yang mampu bawak 2-3 org shj
dlm satu2 masa????. LU PK ler SENDRI????!!! tu pon masih lgi nk mintak derma pada rakyat malaysia ni………..

think

P/S: pada yg meninggal…….kita sedekahkan dengan AL-FATIHAH.. AMIN…

One thought on “Sebab Korang Kaya…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s