adik…da orang merisik

😀 mesti terkejut kan.. haha sama la. saya pn terkejut masa sembang by call dgn mak 2-3 mggu lepas..terkejut sebab sebelum ni mak dah banyak kali tanya samada saya punya ‘kawan’. maklum la umur dah 25…”berikut lebih kurang la dialog sy dengan mak;

mak: adik, ada orang merisik ari tu

saya: sapa mak? sambil sengeh2 walaupun mak tak nampak  (sebab mak tak nampak la berani sengeh, kalo tak mesti pura2 malu..haha)

mak: ala…anak sedara mat payung

huhu gelaran salah sorang pakcik kat kampung…xtau la asal mana gelaran ni…nak kata suka bawa payung tak jugak. orang kampung kn suka bgi gelaran2 ni…kat kampung saya ada yg dapat gelaran samad misai, darakula (sian pakcik ni..x senonoh btul org kmpung ni),man gas, pak kecik, awang nyok@kelapa, mat bulu pn ada huhu

saya: dia keja apa mak? saja tanya kat mak konon2 berminat la

mak: mat payung kata kerja TNB…tapi kn….

saya: awat mak?

mak: abah dah tolak dah adik. abah kata kat dia “anak aku tak mau…dia nak cari ustaz”

aaa? terkedu saya sekejap..mati kutu pikir apa yang abah cakap. dengan perlahan saya jawab kat mak

“mak…memang la kami pernah melawak dengan abah macam tu..tapi bukan la maksudnya nak kena ustaz yg betul2 ustaz ..maksud kami kalau mampu untuk jadi imam dalam rumah dh cukup…protaz (profesional +ustaz)”  terang saya pd mak.

adus…ada ke ustaz yg nak kat saya yg bukan ustazah ni…abah…abah..

11 thoughts on “adik…da orang merisik

  1. TAHNIAH AS!! ckp blk kt abah suh merisik dia blk..hua3..suke suki je abah as tolak, mmg lawak la abah as nih..tp msti as dpt yg lg baik tuh..btol2 protaz..ameennn..org sdg merajuk ni..ade se cara je kalu as nk pujuk…sob3😦

  2. eleh u yg sokmo cari i…i jeles u nk g meronggeng ngn ex-rumet yg lg sorg tu..nnti msti u all ngumpat i..dtg la meronggeng kt penang, bt bachelor party utk i yg salu dilupakn ni…diriku sepi….

  3. belom kawen lg, so masih sepi la..u all sume lupakn i…xpelah dh kawen nnti dh xsepi n giliran i plak lupakn u all sume..

  4. Salam wbt.

    Semoga beroleh keluarga yang mawaddah dan rahmah, insyaAllah.

    Latih dan kuatkan lah dirimu dengan tarbiyah dan pembaikan, nescaya akan kamu temui pasangan yang menyokongmu, yang teguh jua dengan tarbiyah.

    Salam pengislahan diri dari sahabat ipij.
    Ikatan persaudaraan islam jepun.

Leave a Reply

