Sudah Gemok kembali…

huhu sekarang kena start diet semula sebab after kawen ari 2, berat saya dah naik 2kg.. my encik suami x payah tanya la kan 5kg dia naik hehe tapi xpe, dia kurus so x nampak effect sangat…

saya yang agak kerdil ni pulak tak boleh jadi ni..bukan nak diet sangat pun cuma nak kurangkan makan je…saya tak pernah kata saya diet pun sebelum ni sebab saya memang tak diet..

makan  makan   makan dan makan….

cuma before kawen dulu saya berjaya kurangkan almost 10kg  (almost 7 month la…) kurang la sikit ketembunan pipi ni… da la jugak member2 yang tanya tips2..ermmmm camne nak cakap ek…

tips yang utama:

TAK MAKAN NASI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

tapi yang lain semua saya telan dengan sedapnya huhu (roti canai pun x mkn k…)..cuma saya rasa yang paling bagi kesan adalah nasi…so petua tu je la yang saya dok bagi kat orang…ntah la..kadang2 pikir macam x bp sihat petua tu..tapi kadang2 pikir….ok je kot hehehe

tips yang 2nd:

BREAKFAST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

orang kata makan pagi macam raja, lunch macam orang sederhana & malam makan macam orang miskin…so pagi memang saya makan besar…

so start sok…boleh…boleh (mode: pujuk diri sebab saya sekarang dah ketagih nasik kerabu kat kedai Kelate piaowww)😦

Leave a Reply

